Wizz Air – odprawa online krok po kroku

Tanie linie lotnicze stały się ostatnio dość popularne. Nasz poradnik dedykujemy tym pasażerom, którzy będą lecieć z linią Wizz Air po raz pierwszy. Pomoże on przejść przez proces odprawy online szybko i bez problemów.

Jak odprawić się online?

Fot. Dreamstime

Co to jest odprawa online?

Odprawa online (inaczej online check-in) to nic innego jak podanie swoich danych, danych dokumentu ze zdjęciem, z którym będziemy podróżować i wydrukowanie karty pokładowej.

Odprawa online z Wizz Air

Odprawa przez internet w przypadku linii Wizz Air możliwa jest na 7 dni  przed odlotem i można jej dokonać do 3 godzin przed startem Decyzję o tym, jak się odprawiamy, podejmujemy już w trakcie kupowania biletu. Odprawa online jest bezpłatna. Odprawa na lotnisku wykupiona wcześniej (przez internet lub telefonicznie) kosztuje 23 złote, opłata jaką trzeba będzie uiścić na lotnisku za tę samą usługę, to aż 46 złotych. Podane ceny dotyczą lotu w jedną stronę.

Żeby odprawić się przez internet na stronie głównej Wizz Air, klikamy na różowym pasku na górze strony rozwijane menu „Rezerwacja online” i wybieramy opcję „Odprawa online„. Ewentualnie klikamy bezpośrednio na opcję Odprawa online, która znajduje się po lewej stronie zaraz pod wyszukiwarką i jest zaznaczona na żółto:

Wizz Air odprawa online - początek rezerwacji.

 

Korzystamy z danych, które otrzymaliśmy na maila (kod rezerwacji) i odnajdujemy naszą rezerwację. Do wyboru mamy dwie opcje: albo podamy imię i nazwisko pasażera oraz miejsce odlotu i przylotu, albo datę odlotu i adres e-mail, który podawaliśmy podczas rezerwacji. Po wpisaniu danych klikamy „znajdź rezerwację„.

Wizz Air odprawa online - wpisywanie danych do rezerwacji

Pokaże nam się taki ekran:Wizz Air odprawa online - bagaż

Klikamy w pole „Wpisać dane pasażera„. Pokaże nam się tabela, w której wpisujemy wszystkie dane i klikamy „zachowaj”.

Wizz Air odprawa online - dane pasażeraPo wpisaniu wszystkich danych należy upewnić się, że podane dane są prawidłowe. Po dokonaniu odprawy zmiana informacji o pasażerach nie będzie już możliwa.

Kontynuujemy odprawę, klikając „Powrót do odprawy„:

Wizz Air odprawa online - informacje o pasażerach

Zaznaczamy „okienko” obok nazwiska pasażera, który zostanie odprawiony i klikamy „Dalej”:

Wizz Air odprawa online - drukowanie karty pokładowej

Koniecznie trzeba przeczytać warunki i zaznaczyć, że się z nimi zapoznaliśmy. Trzeba też odpowiednio odpowiedzieć na pytanie bezpieczeństwa dotyczące bagażu:

Wizz Air odprawa online - potwierdzenie odprawy

Klikamy „Dalej”, aby przejść do drukowania karty pokładowej:

Wizz Air odprawa online - karta pokładowa

Do wyboru mamy opcję bezpośredniego drukowania (Web). Jeśli nasz komputer jest podłączony do drukarki lub wygenerowania pliku pdf (PDF), który możemy zapisać i zanieść do punktu, w którym wydrukujemy naszą kartę.

Należy pamiętać, by wydrukować obie strony karty pokładowej na osobnych kartkach. Karta pokładowa może być wydrukowana w kolorze, ale dopuszczalny jest też czarno-biały wydruk. Karta pokładowa wygląda następująco:

1. Kopia dla linii lotniczej

Wizz Air odprawa online - kopia dla linii lotniczych

2. Kopia dla pasażera:

Wizz Air odprawa online - kopia dla pasażera

Na lotnisku

Tak przygotowane dokumenty zabieramy ze sobą na lotnisko:

  • jeśli lecimy tylko z bagażem podręcznym, na lotnisku musimy pojawić się przynajmniej 40 minut przed odlotem (najlepiej około godziny) i udajemy się bezpośrednio do bramek kontroli bezpieczeństwa. Po jej przejściu kierujemy się bezpośrednio do bramki (gate), skąd dostaniemy się do samolotu. Właściwy numer odnajdziemy na monitorach na lotnisku. Wejście do samolotu zamykane jest zazwyczaj około 20 minut przed planowaną godziną odlotu.
  • jeśli lecimy z bagażem rejestrowanym na lotnisku musimy pojawić się wcześniej. Stanowiska odprawy bagażowo-biletowej (check-in) otwierane są zazwyczaj 2 godziny przed godziną wylotu i zamykane są 40 minut przed lotem. Odpowiedni numer stanowiska znajdziemy na monitorach na lotnisku. Są one oznaczone nazwą miasta, do którego lecimy i numerem lotu. Pokazujemy tam naszą kartę pokładową, oddajemy bagaż rejestrowany, a następnie udajemy się do bramek kontroli bezpieczeństwa.

65 odpowiedzi do wpisu: Wizz Air – odprawa online krok po kroku

  1. emily pisze:

    najlepeszy post o odprawie jaki znalazłam, naprawdę świetny!

  2. emily pisze:

    mam pytanie co do lotniska, gdy lece tylko z podrecznym, to przy kontroli bezpieczenstwa potrzebuje tylko dokumentow i karty pokładowej?
    czy moze jeszcze czegos? np kodu potwierdzenia?

  3. rene pisze:

    Będę miał kłopot z odprawą on-line.Lecę na tygodniowy urlop-wylatuję 01.10, lot powrotny 08.10.Będę musiał na miejscu szukać komputera z drukarką żeby wydrukować kartę na powrót.

    • ania pisze:

      niestety tak. Możesz ewentualnie poprosić zęby odprawił Cię ktoś z rodzinny czy znajomych i przesłał ci na maila tylko pdf z kartą pokładową – wtedy w jakiejś kafejce tylko to zgrasz na pendrive lub od razu wydrukujesz. Sprawdź też czy na lotnisku z którego wylatujesz nie ma jakiejś kawiarenki internetowej lub punktu dla biznesmenów – zazwyczaj tam za jakąś opłatą można to zrobić. Ewentualnie zrób to w hotelu – raczej będą mieć drukarkę. Załatw to zaraz na początku i będziesz miał kłopot z głowy. Ale fakt przydałoby się chociaż 14 dni.

  4. T pisze:

    lecąc jedynie z bagażem podręcznym i odprawiając się online, jakie koszty obowiązkowe należy doliczyć do ceny lotu podanej na stronie wizzair? tylko opłatę za rezerwację?

    • ania pisze:

      Opłata za rezerwację dodawana jest od razu na stronie Wizz Air – trzeba tylko po prawej stronie wybrać metodę płatności. Oprócz tego Wizz nie pobiera już żadnych obowiązkowych opłat.

  5. motoaga pisze:

    a ja nie mialam problemów z odprawą on-line :D gites powiedziałabym.zreszta czy lecialam z katowic czy z warszawy nigdy nie bylo problemow.ja jestem zadowolona z tych linii. pomimo odprawy online jakos mnie to strasznie nie przeszkadza ze i tak trzeba odstac swoje przy nadaniu bagażu. lepiej byc wczesniej niż sie spóźnic na upragnione wakacje :D

  6. Wojciechl0 pisze:

    Super… Bardzo dziękuję…

  7. motoada pisze:

    Czyli jak np wylatuje do Madrytu 13 lutego a wracam 17 lutego to mogę już sobie wydrukować kartę pokładową na drogę powrotną, aby w Madrycie się nie plątać po mieście już za drukarką tak??

  8. Ana pisze:

    Jeżeli na karcie pokładowej jest napisano • Web check-in
    • 1 bag, to znaczy, że oprócz bagażu podręcznego mam zarejestrowany bagaż go luku? bo wykupiłam sobie bagaż do luku, ale oprócz tego nic nie widzę o tym w karcie pokładowej. Dziękuję-

  9. sandra pisze:

    Witam jak to jest jeśli lecę w dwie strony tzn. z katowic do eindhoven i za kilka dni z eindhoven do katowic, będę musiała wydrukować 4 karty pokladowe czy 8? po polowie dla kazdej ze stron. chodzi mi o to czy na tej karcie jest to zaznaczone ze lece w dwie strony czy to ze potem lece spowrotem z eindhoven bedzie mialo osobną karte pokladową. Mama nadzieje iż ktoś wie o co mi chodzi. Pozdrawiam dziękuję za odpowiedź

    • ania pisze:

      Dla każdego lotu trzeba odprawić się osobno (chyba że powrót odbędzie się w ciągu 7 dni od dnia w którym robimy odprawę)
      Jeśli lecisz dwa razy to będziesz mieć 2 karty pokładowe (1 na lot tam – 2 strony, druga na lot powrotny – też 2 strony – czyli razem 4 strony)

  10. Danusia pisze:

    Super pomoc przed lotem dzieki wielkieeee

  11. Remus pisze:

    Witam. Zarezerwowałem lot dla 3 osób. Czy dokonując odprawy on-line drukuje kartę pokładowa osobno dla każdej z trzech osób, czy też jedną kartę pokładową obejmująca trzy osoby? Z góry dziękuje za odpowiedź.

    • ania pisze:

      tak drukujemy trzy osobne karty pokładowe dla każdej z osób po jednej (dwie kopie – jedna dla pasażera jedna dla linii)

  12. Marta pisze:

    witam, Dokonując odprawy online na stronie wizz airu błędnie wypełniłam pole nr dowodu- wpisując całkowicie inny nr, zachowałam dane i wydrukowałam, później drugi raz udało mi się to poprawić i ponownie wydrukować kartę pokładową. Chyba nie powinno być z tym problemu?

  13. Marta pisze:

    Dlaczego mój post został usunięty?

  14. alas pisze:

    witam…ja za dwa tyg lece do paryza w dwojka malych dzieci 3latka i 7 miesiecy i sie strasznie boje ze sie poglubie w tym wszystkim, bagaz podreczny, rejestrowany i wozek….maskara!! mam nadzieje ze ktos mi tam pomoze.. bo nie wiem czy dam rady sama trafic tam gdzie powinnam do tej kontroli itd ito

    • ania pisze:

      Dasz radę! ja leciałam z dwoma maluchami – jedno 2 latka, drugie 5… bagaż podręczny postaraj się go mieć jak najmniej. Lepiej dokupić bagaż rejestrowany i to co niepotrzebne zapakować do niego a w czasie lotu mieć tylko to co najpotrzebniejsze. Pojedź wcześniej na lotnisko i zorientuj się gdzie masz się udać zobacz jak wygląda cały terminal – będzie dobrze! A skąd lecisz?

  15. Bob pisze:

    A jeśli przy odprawie on line po pierwszym kroku /wpisanie danych osobowych/ wyświetla się komunikat (wrrr już 10 raz!!) „Sesja wygasła
    Sesja wygasła z powodu braku aktywności. Być może użytkownik użył zakładki z czasu poprzedniej wizyty na stronie. Prosimy wybrać jedną z powyższych opcji, aby korzystać z naszej strony. Dziękujemy za odwiedzenie naszej strony.”
    - linia przeciążona??

    • ania pisze:

      Tak wtedy serwery pewnie są przeciążone – w takiej sytuacji spróbuj skorzystać z innej przeglądarki – czasem pomaga

  16. magda pisze:

    hej czy moge jednoczesnie zrobic odprawe online w polsce tam i z powrotem? wylatuje 4 kwietnia wracam 8. bo niechce w holandii szukac komputera z drukarka

  17. hun pisze:

    Fajnie, tylko żeby, to jeszcze działało! Ciągle wyskakuje błąd systemu, błąd wewnętrzny i takie tam pierdoły. Próbowałem już o różnych porach i cały czas to samo. Przyjdzie odprawić się tradycyjnie i zapłacić. Mój pierwszy i ostatni raz z tą zafajdaną linią!

  18. darkwidow pisze:

    witam,
    A co jeżeli przy odprawie online, po kliknięciu „Wpisać dane pasażera”, wyskakuje komunikat:
    Użytkownik nie możne zobaczyć tego planu podróży.

    Według posiadanych przez nas informacji, użytkownik nie dokonał rezerwacji tego planu podróży. Można zobaczyć jedynie plany podróży zarezerwowane po zalogowaniu do własnego konta.

    Jeżeli zdaniem pasażera jest to błąd, prosimy o kontakt z naszym centrum rezerwacji.

  19. darkwidow pisze:

    Czy w bagażu podręcznym może być schowany netbook? Chodzi o to, czy może być np. w plecaku z innymi rzeczami, czy też musi być koniecznie oddzielnie i trzeba dodatkowo za niego płacić. Podkreślam, że to jest netbook 11”, nie laptop.

    • ania pisze:

      W podręcznym może być umieszczony netbook, (notebook też) po prostu na czas kontroli bezpieczeństwa wyciąga się go z plecaka.

  20. karolina pisze:

    Mam problem z odprawą online. W piątek lecę do Rzymu, bilet rezerwowałam przez eskay – otrzymałam bilet elektroniczny na e-mail. Jednak usiłując się odprawić, w momencie chęci wpisania danych pasażerów pojawia mi się następujący komunikat: Użytkownik nie możne zobaczyć tego planu podróży.

    Według posiadanych przez nas informacji, użytkownik nie dokonał rezerwacji tego planu podróży. Można zobaczyć jedynie plany podróży zarezerwowane po zalogowaniu do własnego konta.

    Jeżeli zdaniem pasażera jest to błąd, prosimy o kontakt z naszym centrum rezerwacji.

    Czy nie wydaje wam się, że ktoś mnie tu usiłuje naciągnąć? Koszt połączenia z CENTRUM REZERWACJI to 4,26 zł!!!!!!

  21. karolina pisze:

    spanikowałam, ale znalazłam odpowiedź na moje pytanie. Dotyczy to serwisu esky.

    Odprawa online w liniach lotniczych Wizz Air

    W liniach lotniczych Wizz Air odprawa online jest bezpłatna i nie jest obowiązkowa, z kolei odprawa na lotnisku została obarczona dodatkową opłatą. Dodatkowa opłata za odprawę na lotnisku wynosi 32* PLN za pasażera za odcinek lotu, jeśli jest wnoszona podczas rezerwacji lub 68* PLN za pasażera za odcinek lotu, jeśli jest wnoszona na lotnisku bezpośrednio przed wylotem. Dotyczy to rezerwacji dokonywanych bezpośrednio w liniach lotniczych Wizz Air. Pasażerowie wykupujący bilety na loty tanich linii lotniczych Wizz Air w serwisie eSKY.pl są zwolnieni z dodatkowych opłat za odprawę na lotnisku.

    Pasażerowie, którzy zakupili bilet lotniczy Wizz Air za pośrednictwem eSKY.pl mogą także odprawić się za pomocą Telefonicznego Centrum Obsługi, gdzie konsultanci przeprowadzą odprawę, które jest odpowiednikiem odprawy online w liniach Wizz Air. Takiej odprawy można dokonać od 7 dni do 8 godzin przed wylotem.

    Po zakończeniu odprawy za pomocą Telefonicznego Centrum Obsługi, pasażer otrzymuje na skrzynkę e-mail kartę pokładową , którą należy wydrukować i zabrać ze sobą na pokład samolotu.

    Dodatkowe informacje o pasażerach w liniach Wizz Air

  22. zbyszek pisze:

    Super dokładne informacje.Dziękuję.
    I jeszcze pytanie.
    Na jakim etapie całej procedury pojawi się możliwość oprawy lotu powrotnego. Czy po odprawie lotu TAM ? Gdzie szukać tej opcji,czy coś trzeba zaznaczyć?
    Dziękuję

  23. dk pisze:

    Witam, przy rezerwacji podałam tylko jedno imię, a w dowodzie mam dwa- czy jest to jakiś problem przy locie do Niemiec? Dzięki z góry za odpowiedź.

  24. MS pisze:

    Witam!
    Mam takie pytanie. Lecę w maju z Trondheim do Gdańska. W momencie kupna biletu (luty 2012) nie było możliwej odprawy online. Czy w takim razie w Trondheim policzą mi za to? Czy da się zmienić na odprawę online (teraz WizzAir taką dopuszcza)? Bardzo proszę o odpowiedź, co zrobić na lotnisku.

  25. zbyszek pisze:

    Chciałbym odprawić sie w obie strony w domu przed wylotem.Gdzie szukać odprawy lotu powrotnego???
    Pozdrawiam

  26. theboss pisze:

    Hej,

    jutro mam wylot z Katowic do Mediolanu i powrót zaplanowany na 9 czerwca.
    Zrobiłem odprawę online (dla 2 osób), ale mam pewne wątpliwości.
    Wszystko się zgadza, poza kodem kreskowym – na trasie powrotnej pod kodem kreskowym jest nr rezerwacji, imię i nazwisko, natomiast na trasie Katowice – Mediolan pod kodem kreskowym widnieje tylko nr, który nic mi nie mówi. Tak jest w przypadku kart pokładowych obu osób.

    Z góry dzięki!

  27. marta pisze:

    ja nie wiem po raz setny podczas odprawy online nie moge wpisac danych pasazera bo pojawia mi sie jakis error i cos pisza ze pasazer nie posiada planu lotu czy cos.kupilam babci bilet z wroclawia do londynu(wizzair)w jedna strone ,bilet juz wydrukowalam a tu kupa nie moge zrobic odprawy online.prosze poradzcie cos bo zwariuje

  28. Przemek pisze:

    witam serdecznie, odprawiłem się on line, ale nie wprowadziłem nr dowodu osobistego, lecę do Brukseli, czy na karcie pokładowej muszę mieć nr dowodu? jak ew. mogę edytować odprawę nanieść poprawki?
    z góry dziękuje za pomoc

    pozdrawiam

  29. martitass pisze:

    Witam, mam problem z pobraną opłatą za brak orpwawy online w drogę powrotną. Na lotnisku pobrano opłatę 19euro, lecz analizując przebieg odprawy od początku:

    Odprawiałam się pierwszy raz, ale nie widziałam dwóch pasków z odprawą, lecz tak jak wyżej na screenie jeden, który wydrukowałam zgodnie z informacją 2-krotnie, myśląc, że odprawa ta jest jedna i ta sama w dwie strony. Wspomnę, iż lot powrotny odbywał się następnego dnia, więc wg koleżanki, która się już odprawiała, powinien być umieszczony pod odprawą pierwszego lotu? Zachodzę w głowę, czy były tam dwa paski, ale uwierzcie, że po kliknięciu zapisz pdf, nie pojawił się drugi pasek z odprawą powrotu, ani nie było go tam wcześniej…
    Czy mogę się jakoś odwołać, lub dowiedzieć czy jest możliwa taka pomyłka?

  30. maciek pisze:

    witam. próbuję odprawić się online w wizzair, ale nie pojawia mi sie w ogole nic, gdzie mozna by wpisac nr dowodu czy paszportu…wie ktos gdzie to jest- status mam juz odprawiony- karta pokładowa gotowa do wydruku, a nie ma na niej informacji o żadnym z wyzej wymienionych dokumentów…pomoze ktos?

  31. yahoo pisze:

    niekumam za bagaz niewliczjac podrecznego musze zaplacici za rejestrowany do 15kg?

  32. dorota pisze:

    Witam,
    właśnie odprawiłam się online ale nigdzie nie było pytania o dokumenty (dowód, paszport)czy to jest ok?, czy coś przegapiłam, jeżeli tak jak to naprawić?

  33. Nika pisze:

    Witam,
    Dokonałam właśnie odprawy on line. Jednak w trakcie jej wykonywania nikt nie prosił o podanie nr dokumentu tożsamości. Czy to był jakiś błąd czy już nie jest wymagane podawanie takich informacji w trakcie odprawy?

  34. ewa2e pisze:

    WItam
    jak poprawic nr dowodu po wydrukowaniu karty pokladowej.
    niechcacy wpisalam blednie dane dowodu i nie moge teraz poprawic.
    czytalam we wczesniejszym poscie ze mozna poprawic. JAK??
    POMOCY!!!
    WYLATUJE W PONIEDZIALEK.

  35. Robert pisze:

    Witam, właśnie się odprawiłem online, jednak jest taki problem, że serwis nie prosił mnie o podanie żadnych danych. Poprostu kliknąłem ‚tak, odpraw mnie’ i pojawiła się możliwość śćiągnięcia karty pokładowej. O co chodzi ?

    • ania pisze:

      jest nowa wersja odprawy od kiedy Wizz wprowadził nową stronę – nie ma już konieczności podawania swoich danych dotyczących dokumentu tożsamości.

  36. vonzki pisze:

    a ja tak czytam i czytam, i okazuje sie ze ja nigdzie nie wprowadzalem danych ze swojego dowodu osobistego, nie ma go rowniez na karcie pokladowej (bo skad?) czy bedzie to jakis problem?

  37. olka83 pisze:

    mam problem
    dokonałam odprawy on line ale nie wpisywałam żadnych danych, nr dowodu, ważność nic… dlaczego?? kliknęłam odpraw i dalej nic było już nic :( wydrukowałam kartę ale tam nic nie ma oprócz nazwiska, numeru lotu i daty :(

  38. mazur pisze:

    witam kupilem bilet z luton do katowic dostalem na meila potwierdzenie rezerwacji ale tam nic nie ma zadnego punktu o od prawie online. czy to znaczy ze bede musial odprawic sie na lotnisku

  39. baniutek84 pisze:

    witam,ja mam problem z wydrukowaniem karty pokladowej,jestem juz odprawiona online poniewaz lecialm juz w jedna strone a teraz wracam ale odkad zmienili wyglad strony nie moge wydrukowac odprawy,szukalam i wszelkich pomocy i nic,poozcie jesli mieliscie tez taki problem,rezerwacje mi znajduje po zalogowaniu i jest napis odprawa online ale nic sie nie dzieje po kliknieciu,prosze o pomoc bo za 2 dni mam lot.pozdrawiam

Skomentuj

© Agencja interaktywna Artweb-Media | Chcę za darmo | Sprytne pomysły | Tanie wycieczki |  Zgłoś nadużycie